torsdag 15 oktober 2009

Vineta

Veckans loppisfynd - förutom en massa tyg. Vineta designades av Kjell Blomberg 1962 för Gullaskruf. Glasen finns så vitt jag vet i klarglas, rökfärgat, rött och grönt. Tre små skålar snubblade hem med mej för ett bra tag sen och när jag väl startat en liiiten samling växer den lätt. Jag lyckades motstå ett gäng gröna skålar på en loppis här i hålan i somras plus en grön skål i standardmodell härom veckan trots att den bara gick för en femma. Varför är det så lätt att köpa fler av något man (jag) redan har? Min man vill gärna veta.
Här är min lilla vinetastapel på en loppisfyndad klänning. När jag har surfat runt har jag sett oändligt coola kakfat i tre våningar, ishinkar, söta små runda ljusstakar i den här serien. Vanliga skålar i olika storlekar finns överallt och kostar inte mycket på tradera.

Inga kommentarer: